Chiptuning
Chiptuning szó hallatán az emberek döntő többsége, nem is tudja, hogy a motoroptimalizálás a személygépkocsikon kívül, érinti a kamionokat, buszokat, valamint az áruszállító gépjárműveket is. Az eddig szerzett gyakorlati tapasztalatok azt támasztják alá, hogy a haszongépjárművek chiptuningolását nem nehezebb kivitelezni, mint személygépkocsis társaik esetében.
Azonban más célok vezérlik a személygépkocsi valamint a haszongépjármű tulajdonosokat. Elsődleges szempont a jármű típustól eltekintve, a minél kevesebb fogyasztás. Ez a kigondolás viszont ebben a formában nem teljesen helytálló.
Autóemelő, iphone szerviz, teherautó bérlés, autóápolás, dísztárcsa, autófelszerelés, down pillow, comforter
iveco daly teherautó bérlés budapest iphone szerviz keresőmarketing fűtésszerelő Budapesti teherautó bérlés Autóemelő, iphone szerviz, teherautó bérlés, autóápolás, dísztárcsa, autófelszerelés, down pillow, comforter
Ez az eljárás, ami kerülhet akár 5 vagy 6 számjegyű összegbe, azért is pozitív, mert amellett, hogy a fogyasztást csökkentjük, növeljük a lóerőt. A chiptuning lehetővé teszi, hogy teljesítményben többet tudjon nyújtani a motor, lóerőben 410-ből csinálhatunk 470-est, vagy 480-ast akár. Eközben a nyomaték is módosul. Haszongépjárművek esetében viszont nem az a cél, hogy az autópályán versenyezzünk, sokkal többről. Az ok amiért szeretik a járműveiket feltuningolni, az emelkedők, hogy könnyebben lehessen rajtuk felkapaszkodni. A buszoknak és haszongépjárműveknek viszont akadnak korlátai, ők nem a végsebesség maximalizálására törekednek. A cél a könnyebb gyursulás megléte.
A forgalomban egy chiptuningolt autó, sokkal nagyobb komfortérzetet biztosít a sofőrnek, de emellett az időt is figyelembe kell venni. Sokunk számára ismerős lehet az M1-es autópálya érdi emelkedője, amely csak egy a sok közül, ahol nagyobb teljesítményre van szüksége a járműnek, azonban ha úgy nézzük, Nyugat Európában és több országban nagyon sok hegy található. A meredek és magas hegyekre való feljutás is sokkal több lóerőt igényel, mintha sima terepen használnánk az autónkat. Mindemellett az sem egy utolsó szempont ha csökkenteni tudjuk a fogyasztást.
A gépjárműveink fogyasztását nagyban befolyásolja a tulajdonos vezetési morálja. Sokat tudunk megspórolni, ha nem nyomjuk padlóig a gázpedált, így 2-3 litert is megspórolhatunk tuningolt kamionunkkal. Ez ugye nem is olyan kevés? Példának hozzunk fel egy 38 tonnás szerelvényt, mely 100 kilométeren körülbelül 33 liter üzemanyagot fogyaszt, és ebből lejönnek a megspórolt literek, amit tudatos vezetés mellett érhetünk el. Azonban tényként szolgál az is, hogy egy hosszú távon szembe vagy oldalról kapott szél is nagyon sokszor befolyásolja a fogyasztást.
Kisteherautó bérlés és fogyasztás
A kisteherautó bérléskor a fogyasztása is hasonlóképpen néz ki. Ott a sofőröknek érdemes megfigyelni a járművük fogyasztását chiptuningolás után. Ha kellőképpen odafigyel a vezetési stílusára, akkor a megtakarítás mellett a fogyasztást is pozitívan befolyásolja. Még nagyobb az elégedettség, ha erősebb járművet tud vezetni mindennapi munkája során.
Iveco Daily és Ford Transit járműveknél is lehet chiptuningot alkalmazni. A megnövelt lóerő az emelkedőkön segíti a gyorsítási folyamatokat, így ez nagyban hozzájárul az egyszerűbb közlekedési formához. Azon sofőröket nem is említve akik nemzetközi fuvarokat bonyolítanak le. Nekik még előnyösebb a plusz lóerő. A kisebb fogyasztás pedig könnyebb fenntartást eredményez. Így könnyen ki lehet számolni azt, hogy egy chiptuningolt autó mikor, és hány kilométer után hozza vissza az árát.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.